خیر واردات خودرو به بازار لاکچری ها رسید
ایده اولیه واردات خودروی اقتصادی بینتیجه بوده است. البته همانطور که از قیمتها مشخص است، واردات این خودروها برای خریداران خودروهای میانرده و بالارده منافع چشمگیری خواهد داشت؛ چراکه قیمت آنها حتی با اضافه شدن عوارض و مالیات، بازهم ۵۰ درصد زیر قیمت بازار سیاه فعلی خودروهای وارداتی در بازار است. روز گذشته سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی با عرضه ۱۰ مدل خودروی بنزینی برای صرفا متقاضیان مرحله اول (ثبتنامیهای اسفند سال ۱۴۰۱) به مدت سهروز بازگشایی شده است. براساس اطلاعات منتشرشده در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی، ثبتنام جدیدی در این مرحله انجام نشده و انتخاب خودرو در سامانه صرفا برای ثبتنامکنندگان مرحله اول بوده که در اسفند سال ۱۴۰۱ با بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی خود برای ثبتنام اقدام کرده و نوبتدهی شده بودند. براساس این اطلاعیه، در این دور از عرضه خودروهای وارداتی از بین ۱۰ محصول عرضه شده، پنج خودروی واردشده دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی و همچنین پنج خودروی واردشده دارای قیمت علیالحساب در مبادی ورودی برای مشتریان عرضه شده است. نگاهی به قیمتهای اعلامی نشان میدهد بدون در نظر گرفتن هزینهها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل: ۱- بیمه شخص ثالث، ۲- مالیات بر ارزشافزوده، ۳- هزینههای شمارهگذاری، ۴- اسقاط خودروی فرسوده، ۵- کرایه حمل و...، قیمت اغلب خودروهای بین ۱.۷ تا ۲.۲ میلیارد تومان است که با اضافه شدن هزینههای مذکور، قیمتها به ۲ تا ۲.۵ میلیارد تومان خواهد رسید. نکته قابلتامل اینکه ارقام مذکور درحالی است که وزارت صمت با شعار واردات خودروهای اقتصادی وارد میدان شد و مدعی بود میتوان برای عموم مردم خودروهای اقتصادی (قیمتهای بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان) وارد کرد. بر این اساس ایده اولیه واردات خودروی اقتصادی بینتیجه بوده است. البته همانطور که از قیمتها مشخص است، واردات این خودروها برای خریداران خودروهای میانرده و بالارده منافع چشمگیری خواهد داشت؛ چراکه قیمت آنها حتی با اضافه شدن عوارض و مالیات، بازهم ۵۰ درصد زیر قیمت بازار سیاه فعلی خودروهای وارداتی در بازار است.

ایده اولیه واردات خودروی اقتصادی بینتیجه بوده است. البته همانطور که از قیمتها مشخص است، واردات این خودروها برای خریداران خودروهای میانرده و بالارده منافع چشمگیری خواهد داشت؛ چراکه قیمت آنها حتی با اضافه شدن عوارض و مالیات، بازهم ۵۰ درصد زیر قیمت بازار سیاه فعلی خودروهای وارداتی در بازار است.
روز گذشته سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی با عرضه ۱۰ مدل خودروی بنزینی برای صرفا متقاضیان مرحله اول (ثبتنامیهای اسفند سال ۱۴۰۱) به مدت سهروز بازگشایی شده است.
براساس اطلاعات منتشرشده در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی، ثبتنام جدیدی در این مرحله انجام نشده و انتخاب خودرو در سامانه صرفا برای ثبتنامکنندگان مرحله اول بوده که در اسفند سال ۱۴۰۱ با بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی خود برای ثبتنام اقدام کرده و نوبتدهی شده بودند. براساس این اطلاعیه، در این دور از عرضه خودروهای وارداتی از بین ۱۰ محصول عرضه شده، پنج خودروی واردشده دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی و همچنین پنج خودروی واردشده دارای قیمت علیالحساب در مبادی ورودی برای مشتریان عرضه شده است. نگاهی به قیمتهای اعلامی نشان میدهد بدون در نظر گرفتن هزینهها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل: ۱- بیمه شخص ثالث، ۲- مالیات بر ارزشافزوده، ۳- هزینههای شمارهگذاری، ۴- اسقاط خودروی فرسوده، ۵- کرایه حمل و...، قیمت اغلب خودروهای بین ۱.۷ تا ۲.۲ میلیارد تومان است که با اضافه شدن هزینههای مذکور، قیمتها به ۲ تا ۲.۵ میلیارد تومان خواهد رسید. نکته قابلتامل اینکه ارقام مذکور درحالی است که وزارت صمت با شعار واردات خودروهای اقتصادی وارد میدان شد و مدعی بود میتوان برای عموم مردم خودروهای اقتصادی (قیمتهای بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان) وارد کرد. بر این اساس ایده اولیه واردات خودروی اقتصادی بینتیجه بوده است. البته همانطور که از قیمتها مشخص است، واردات این خودروها برای خریداران خودروهای میانرده و بالارده منافع چشمگیری خواهد داشت؛ چراکه قیمت آنها حتی با اضافه شدن عوارض و مالیات، بازهم ۵۰ درصد زیر قیمت بازار سیاه فعلی خودروهای وارداتی در بازار است.