بازار لوازم خانگی زمین گیر شد

چند سالی است که بازار لوازم خانگی رونق گذشته را ندارد و در رکود به‌سر می‌برد، تقاضای خرید لوازم خانگی در بازار به ‌شدت کاهش پیدا کرده است که علت اصلی آن افت شدید قدرت خرید مصرف‌کنندگان به دلیل رشد تورم و افزایش هزینه‌های زندگی است. آن‌گونه که شاخص مدیران خرید (شامخ) در خرداد ماه ۱۴۰۴ گزارش داده است؛ در گروه ماشین‌سازی و لوازم خانگی، نشان‌دهنده رکود عمیق در این بخش از صنعت کشور است. طبق آمار منتشر شده، شامخ این گروه به عدد ۳۴.۵ رسید که حاکی از وضعیت رکودی شدید در فعالیت‌های صنعتی است. شاخص میزان تولید محصولات به ۲۸.۴، میزان سفارشات جدید به ۲۸ و میزان استخدام نیروی انسانی به ۳۳.۴ کاهش یافته است؛ ارقامی که نمایانگر افت چشمگیر فعالیت‌ها در این صنعت هستند. اگرچه شاخص سرعت انجام و تحویل سفارشات به ۵۳.۸ رسیده و بالاتر از مرز رکود است، اما این موضوع بیشتر به دلیل نبود سفارش و ظرفیت خالی خطوط تولید است و نمی‌تواند نشانه بهبود تلقی شود.

  ۱۴۰۴/۰۵/۱۴     0    2k   زمان مطالعه: 1 دقیقه
بازار لوازم خانگی زمین گیر شد

به گزارش سهندخبر به نقل از خبرفوری،

چند سالی است که بازار لوازم خانگی رونق گذشته را ندارد و در رکود به‌سر می‌برد، تقاضای خرید لوازم خانگی در بازار به ‌شدت کاهش پیدا کرده است که علت اصلی آن افت شدید قدرت خرید مصرف‌کنندگان به دلیل رشد تورم و افزایش هزینه‌های زندگی است.

آن‌گونه که شاخص مدیران خرید (شامخ) در خرداد ماه ۱۴۰۴ گزارش داده است؛ در گروه ماشین‌سازی و لوازم خانگی، نشان‌دهنده رکود عمیق در این بخش از صنعت کشور است.

طبق آمار منتشر شده، شامخ این گروه به عدد ۳۴.۵ رسید که حاکی از وضعیت رکودی شدید در فعالیت‌های صنعتی است. شاخص میزان تولید محصولات به ۲۸.۴، میزان سفارشات جدید به ۲۸ و میزان استخدام نیروی انسانی به ۳۳.۴ کاهش یافته است؛ ارقامی که نمایانگر افت چشمگیر فعالیت‌ها در این صنعت هستند. اگرچه شاخص سرعت انجام و تحویل سفارشات به ۵۳.۸ رسیده و بالاتر از مرز رکود است، اما این موضوع بیشتر به دلیل نبود سفارش و ظرفیت خالی خطوط تولید است و نمی‌تواند نشانه بهبود تلقی شود.

شناسه خبر: 58086961
مرتضی شاهدی فر مدیر مسئول و صاحب امتیاز پایگاه سهند خبر