بازیها و انیمیشنهای موفق محصولاتی هستند که در «سطح بینالمللی» عرضه و «درآمدزایی» میکنند/ بخش قابلتوجهی از «مدیران فرهنگی» بجای تقویت و رشد نیروهای جوان و حمایت از تولیدات مستقل آنان اقدام به «تیمسازی» برای خود کردهاند!
سینماپرس: دبیر سابق ستاد بازیهای رایانهای شورای عالی فضای مجازی کشور با اشاره به مافیای پنهان حوزه انیمیشن و بازی و مانع تراشی آنها، گفت: در حوزههایی مانند انیمیشن و بازی نیز، نیروهای تولیدکننده مستقل تحت لوای تفکر مافیایی قرار گرفتهاند. بودجههایی که از سوی جریان رسمی کشور تخصیص یافته است، پیش از آنکه به دست تولیدکنندگان برسد، صرف مسائل مدیریتی و فکری در نهادها و سازمانهای نیمه خصوصی مختلف میشود. اگر مراکز مختلفی مانند مرکز سینمای مستند تجربی، سازمان اوج، بنیاد ملی بازیهای رایانهای، مؤسسات و سایر نهادهای خصوصی - دولتی را بررسی کنیم، مشاهده میکنیم که اغلب این مجموعهها به جای حمایت از بخش خصوصی، خود به تولیدکننده، جریانساز و یا تیمساز تبدیل شدهاند و نتوانستهاند نیروهای مستقل را تقویت کنند.


