تغییرات احتمالی طرح ترافیک در سال ۱۴۰۵؛ جریمه ها گران تر میشود؟
معاون بهرهبرداری از سیستمها و محدودههای ترافیکی سازمان حملونقل و ترافیک از تغییر در شیوه محاسبه عوارض طرح ترافیک در سال ۱۴۰۵ خبر داد. آرش رسا ایزدی درباره تغییرات احتمالی طرح ترافیک در سال ۱۴۰۵ اظهار کرد: برای سال ۱۴۰۵ در حال طی مراحل قانونی هستیم و همچنان اخذ مصوبه شورای شهر تهران در مرحله آینده باید انجام شود. طرح ترافیک سال ۱۴۰۵ با حفظ همین محدودهها، چه در محدوده طرح ترافیک و چه در محدوده کنترل آلودگی هوا، اجرا خواهد شد اما شیوه محاسبه عوارض آن تغییر پیدا میکند. وی با اشاره به جزئیات این تغییر گفت: ساعت اجرای طرح ترافیک تغییر نخواهد کرد، اما شیوه محاسبه عوارض از حالت فعلی که بر اساس ورود و خروج ثابت است، به حالت پیمایشمحور تغییر میکند. یعنی هرچقدر پیمایش بیشتری در محدوده طرح ترافیک انجام شود، عوارض بیشتری نیز به تناسب آن محاسبه خواهد شد. در حال حاضر ورود به محدوده طرح ترافیک دارای نرخ مصوب ثابتی است، اما برای رعایت عدالتمحوری و برقراری تناسب میان میزان تردد و آلودگی هوا، مقرر شده است که عوارض بر مبنای میزان پیمایش محاسبه شود.
به گزارش سهندخبر به نقل از خبرفوری،
معاون بهرهبرداری از سیستمها و محدودههای ترافیکی سازمان حملونقل و ترافیک از تغییر در شیوه محاسبه عوارض طرح ترافیک در سال ۱۴۰۵ خبر داد.
آرش رسا ایزدی درباره تغییرات احتمالی طرح ترافیک در سال ۱۴۰۵ اظهار کرد: برای سال ۱۴۰۵ در حال طی مراحل قانونی هستیم و همچنان اخذ مصوبه شورای شهر تهران در مرحله آینده باید انجام شود. طرح ترافیک سال ۱۴۰۵ با حفظ همین محدودهها، چه در محدوده طرح ترافیک و چه در محدوده کنترل آلودگی هوا، اجرا خواهد شد اما شیوه محاسبه عوارض آن تغییر پیدا میکند.
وی با اشاره به جزئیات این تغییر گفت: ساعت اجرای طرح ترافیک تغییر نخواهد کرد، اما شیوه محاسبه عوارض از حالت فعلی که بر اساس ورود و خروج ثابت است، به حالت پیمایشمحور تغییر میکند. یعنی هرچقدر پیمایش بیشتری در محدوده طرح ترافیک انجام شود، عوارض بیشتری نیز به تناسب آن محاسبه خواهد شد. در حال حاضر ورود به محدوده طرح ترافیک دارای نرخ مصوب ثابتی است، اما برای رعایت عدالتمحوری و برقراری تناسب میان میزان تردد و آلودگی هوا، مقرر شده است که عوارض بر مبنای میزان پیمایش محاسبه شود.


