خبرنگار ایرانی چگونه با گورباچف مصاحبه کرد؟
«زمانی که با گورباچف مصاحبه میکردم به من گفت ۶ ماه فقط مطالعه کردیم که تو که هستی و از کجا آمدی، شبکه خصوصی هستی یا دولتی، چقدر بیننده دارد و اصلا خود تو که هستی. اینگونه نیست که خیلی راحت بروی جلوی رئیسجمهور یک کشور بایستی و از او سوال کنی. مگر الکی است؟ ما در داخل این کارها را کردیم.» این جملات بخشی از صحبتهای محمد ساجدی ـ خبرنگار پیشکسوت ـ است که در طول ۴۵ سال فعالیت خبری، تجربه مصاحبه با روسای جمهور جهان را دارد. او علت فقدان برنامههای گفتوگو محور با مقامات جهانی در رسانههای داخلی را تحلیل کرد. وی نبود نیروی متخصص تربیتشده، ضعف زیرساختی، اولویت ندادن به برندسازی سیاسی و فقدان انگیزه را از دلایل اصلی این خلأ دانسته و ویژگیهای خبرنگار ایدهآل برای جلب نظر مقامات بینالمللی را برشمرد.

به گزارش سهندخبر به نقل از خبرفوری،
«زمانی که با گورباچف مصاحبه میکردم به من گفت ۶ ماه فقط مطالعه کردیم که تو که هستی و از کجا آمدی، شبکه خصوصی هستی یا دولتی، چقدر بیننده دارد و اصلا خود تو که هستی. اینگونه نیست که خیلی راحت بروی جلوی رئیسجمهور یک کشور بایستی و از او سوال کنی. مگر الکی است؟ ما در داخل این کارها را کردیم.»
این جملات بخشی از صحبتهای محمد ساجدی ـ خبرنگار پیشکسوت ـ است که در طول ۴۵ سال فعالیت خبری، تجربه مصاحبه با روسای جمهور جهان را دارد.
او علت فقدان برنامههای گفتوگو محور با مقامات جهانی در رسانههای داخلی را تحلیل کرد. وی نبود نیروی متخصص تربیتشده، ضعف زیرساختی، اولویت ندادن به برندسازی سیاسی و فقدان انگیزه را از دلایل اصلی این خلأ دانسته و ویژگیهای خبرنگار ایدهآل برای جلب نظر مقامات بینالمللی را برشمرد.