خبرنگار جسور، رسانه اثرگذار
سیدناصر نعمتی / فعال رسانه در روزگار ما، بسیاری از خبرها دیگر حامل حقیقت نیستند، بلکه فقط حامل پیامهای بیخطرند. خبرهایی که خنثیاند، چون پیش از آنکه نوشته شوند، بارها در ذهن خبرنگار پالایش شدهاند تا مبادا خط قرمزی را رد کنند. اخباری که نه افشا میکنند، نه افکار عمومی را به تأمل وادار میسازند؛ فقط آمدهاند تا بگویند «اتفاقی افتاده»، نه اینکه چرا افتاده یا چه تبعاتی دارد. خنثی بودنِ خبر، نخستین گام در بیاثر کردن رسانه است. تیترهای محتاط، ادامه همین مسیرند؛ تیترهایی که به جای جلب توجه مخاطب یا طرح مسئله، با ملاحظات سیاسی و امنیتی بستهبندی میشوند. رسانهای که نتواند جسورانه تیتر بزند، نمیتواند افکار عمومی را رهبری کند. تیتر محتاط، در واقع نوعی عذرخواهی پنهان است؛ گویی خبرنگار دارد میگوید: «ما میدانیم چیزی هست، اما ترجیح میدهیم دربارهاش زیاد حرف نزنیم.» در نتیجه، مخاطب بهتدریج بیتفاوت میشود.

به گزارش سهندخبر به نقل از خبرفوری،
سیدناصر نعمتی / فعال رسانه
در روزگار ما، بسیاری از خبرها دیگر حامل حقیقت نیستند، بلکه فقط حامل پیامهای بیخطرند. خبرهایی که خنثیاند، چون پیش از آنکه نوشته شوند، بارها در ذهن خبرنگار پالایش شدهاند تا مبادا خط قرمزی را رد کنند. اخباری که نه افشا میکنند، نه افکار عمومی را به تأمل وادار میسازند؛ فقط آمدهاند تا بگویند «اتفاقی افتاده»، نه اینکه چرا افتاده یا چه تبعاتی دارد. خنثی بودنِ خبر، نخستین گام در بیاثر کردن رسانه است.
تیترهای محتاط، ادامه همین مسیرند؛ تیترهایی که به جای جلب توجه مخاطب یا طرح مسئله، با ملاحظات سیاسی و امنیتی بستهبندی میشوند. رسانهای که نتواند جسورانه تیتر بزند، نمیتواند افکار عمومی را رهبری کند. تیتر محتاط، در واقع نوعی عذرخواهی پنهان است؛ گویی خبرنگار دارد میگوید: «ما میدانیم چیزی هست، اما ترجیح میدهیم دربارهاش زیاد حرف نزنیم.» در نتیجه، مخاطب بهتدریج بیتفاوت میشود.