راز عجیب فروش جهانی عروسک های زشت در قالب نمایش لوکس
تب «لبوبو» نشانه بحران در سلیقه افراد است چون آنچه میخریم، همیشه آن چیزی نیست که میخواهیم؛ گاهی فقط میخواهیم از تب خرید آن جا نمانیم. «این خودکار رو بهم بفروش» این یکی از دیالوگهای معروف فیلم سینمایی گرگ وال استریت است. جایی که بازیگر نقش رو به روی آن در جوابش میگوید باید به کسی که خودکار ندارد بگویی: «لطفا اسمت رو روی کاغذ بنویس!» دقیقاً همینجاست که میفهمید همه آدمهای دانه درشت در عالم اقتصاد و تجارت اولین کاری که برای فروش کارهایشان میکنند «ایجاد نیاز در ذهن افراد» است. نیازی که در نهایت از آنها یک خریدار میسازد. نیازهایی که در حالت عادی برای یک زندگی ضروری به نظر نمیرسند اما همه در مغزتان اتفاقات را جوری رقم میزنند که در آن لحظه فکر میکنید که خرید آن کالا مهمترین و در اولویتترین چیز در زندگی اقتصادی شماست. آنهایی که اهل اسکرول کردن در فضای مجازی هستند طی ماههای گذشته احتمالاً خبر پرطرفدار شدن عروسکهای لبوبو را شنیدهاند؛ عروسکهای زشت و نیمچه با نمکی که با وجود قیمت بالایش به تبی فراگیر بین مردم مختلف دنیا تبدیل شده است. به قول خود کاربران ارزش این عروسک حتی از طلا هم بیشتر است و آدمها برای خریدش دست و پا میشکنند. اتفاقی که فراگیر شدنش در کشورهای دنیا کاری کرده تا خیلیها بر این باور باشند که این پدیده هم یکی از تلههای مارکتینگ فضای مجازی برای قالب کردن و فروش اجناسی است که موضوعیت چندانی در زندگی ما ندارند. به دنبال همین ماجرا در گزارش پیش رو به این موضوع پرداختیم که ما مردم معمولی از کجا و چطور خام این تبلیغات و جریانهای فراگیر میشویم تا روز به روز خودمان درگیرتر و صاحبان کالاهای کمتر اساسی پولدارتر شوند. لبوبو از کجا پیدا شد؟

به گزارش سهندخبر به نقل از خبرفوری،
تب «لبوبو» نشانه بحران در سلیقه افراد است چون آنچه میخریم، همیشه آن چیزی نیست که میخواهیم؛ گاهی فقط میخواهیم از تب خرید آن جا نمانیم.
«این خودکار رو بهم بفروش» این یکی از دیالوگهای معروف فیلم سینمایی گرگ وال استریت است. جایی که بازیگر نقش رو به روی آن در جوابش میگوید باید به کسی که خودکار ندارد بگویی: «لطفا اسمت رو روی کاغذ بنویس!» دقیقاً همینجاست که میفهمید همه آدمهای دانه درشت در عالم اقتصاد و تجارت اولین کاری که برای فروش کارهایشان میکنند «ایجاد نیاز در ذهن افراد» است. نیازی که در نهایت از آنها یک خریدار میسازد. نیازهایی که در حالت عادی برای یک زندگی ضروری به نظر نمیرسند اما همه در مغزتان اتفاقات را جوری رقم میزنند که در آن لحظه فکر میکنید که خرید آن کالا مهمترین و در اولویتترین چیز در زندگی اقتصادی شماست. آنهایی که اهل اسکرول کردن در فضای مجازی هستند طی ماههای گذشته احتمالاً خبر پرطرفدار شدن عروسکهای لبوبو را شنیدهاند؛ عروسکهای زشت و نیمچه با نمکی که با وجود قیمت بالایش به تبی فراگیر بین مردم مختلف دنیا تبدیل شده است. به قول خود کاربران ارزش این عروسک حتی از طلا هم بیشتر است و آدمها برای خریدش دست و پا میشکنند. اتفاقی که فراگیر شدنش در کشورهای دنیا کاری کرده تا خیلیها بر این باور باشند که این پدیده هم یکی از تلههای مارکتینگ فضای مجازی برای قالب کردن و فروش اجناسی است که موضوعیت چندانی در زندگی ما ندارند. به دنبال همین ماجرا در گزارش پیش رو به این موضوع پرداختیم که ما مردم معمولی از کجا و چطور خام این تبلیغات و جریانهای فراگیر میشویم تا روز به روز خودمان درگیرتر و صاحبان کالاهای کمتر اساسی پولدارتر شوند.
لبوبو از کجا پیدا شد؟