روز خبرنگار، جنگ شناختی و نقش کلیدی روابط عمومی ها
مدت هاست که با واژگانی چون عصر ارتباطات، جنگ رسانه ای، جنگ شناختی و... موضوعاتی که به حوزه خبر و رسانه مربوط است، مواجه ایم. آنهم در شرایطی که انبوه محتواهای تبلیغی – رسانه ای، زندگیمان را درنوردیده و در این میان لازم است با شناخت دقیق جنگ شناختی - رسانه ای، به دنبال تغییر نگرش ها در اقدامات و تولیدات ارتباطی و روابط عمومی بود. فرشید اسحاقی – دکتری مدیریت رسانه: جنگ رسانهای و روابط عمومی دو مفهوم مرتبط اما متفاوت هستند که در شرایط بحرانی، به خصوص در زمان درگیری ها یا بحران های سیاسی، نقش های متقابلی ایفا می کنند. به طور خلاصه، جنگ رسانه ای یک استراتژی تهاجمی است، در حالی که روابط عمومی در این شرایط، نقش دفاعی و مدیریت بحران را بر عهده دارد. در جنگ رسانه ای، هدف اصلی، تضعیف طرف مقابل، ایجاد تفرقه، بیثباتی و تغییر افکارعمومی به نفع خود است. در این نوع جنگ، از هر ابزاری، از جمله اخبار جعلی، پروپاگاندا و تحریف واقعیت استفاده می شود و بکارگیری تاکتیک هایی مانند انتشار اخبار دروغ، برجسته سازی مشکلات کوچک، حاشیه سازی موفقیت ها، و تحریک احساسات منفی (مانند ترس و خشم) در جنگ رسانه ای رایج است.

به گزارش سهندخبر به نقل از خبرفوری،
مدت هاست که با واژگانی چون عصر ارتباطات، جنگ رسانه ای، جنگ شناختی و... موضوعاتی که به حوزه خبر و رسانه مربوط است، مواجه ایم. آنهم در شرایطی که انبوه محتواهای تبلیغی – رسانه ای، زندگیمان را درنوردیده و در این میان لازم است با شناخت دقیق جنگ شناختی - رسانه ای، به دنبال تغییر نگرش ها در اقدامات و تولیدات ارتباطی و روابط عمومی بود.
فرشید اسحاقی – دکتری مدیریت رسانه: جنگ رسانهای و روابط عمومی دو مفهوم مرتبط اما متفاوت هستند که در شرایط بحرانی، به خصوص در زمان درگیری ها یا بحران های سیاسی، نقش های متقابلی ایفا می کنند. به طور خلاصه، جنگ رسانه ای یک استراتژی تهاجمی است، در حالی که روابط عمومی در این شرایط، نقش دفاعی و مدیریت بحران را بر عهده دارد.
در جنگ رسانه ای، هدف اصلی، تضعیف طرف مقابل، ایجاد تفرقه، بیثباتی و تغییر افکارعمومی به نفع خود است. در این نوع جنگ، از هر ابزاری، از جمله اخبار جعلی، پروپاگاندا و تحریف واقعیت استفاده می شود و بکارگیری تاکتیک هایی مانند انتشار اخبار دروغ، برجسته سازی مشکلات کوچک، حاشیه سازی موفقیت ها، و تحریک احساسات منفی (مانند ترس و خشم) در جنگ رسانه ای رایج است.