سوالات آزمون علوم نهم خارج از مطالب کتاب درسی نبود

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش درباره دشواری سوالات امتحانات هماهنگ کشوری درس علوم گفت: هدف آزمون‌های هماهنگ دوره ابتدایی و متوسطه اول، تثبیت ارزشیابی مبتنی بر اهداف برنامه درسی و تشخیص حد تسلط دانش‌آموزان در کسب شایستگی‌هاست. محسن زارعی در پاسخ به این پرسش که معلمان علوم پایه نهم می‌گویند، نمونه سوالات برای آشنایی آنها با شیوه طراحی سوالات در اختیارشان قرار نگرفته بود، گفت: طراحی سوالات در چارچوب کتاب درسی صورت گرفته و دوره آموزشی آشنایی با آزمون‌های عملکردی برای همکاران گرامی گروه‌ها و راهبران آموزشی برگزار شده است. وی ادامه داد: معلمان در سراسر کشور مبتنی بر اهداف برنامه درسی و محتوای کتاب  بدنبال ارتقاء شایستگی دانش‌آموزان هستند که ارزشیابی آزمون عملکردی برای تشخیص میزان دستیابی دانش‌آموزان به شایستگی‌ها از ضروریات تحقق اهداف برنامه درسی است که متأسفانه سال‌ها به فراموشی سپرده شده بود.

  ۱۴۰۳/۰۳/۰۹     0    185.5k   زمان مطالعه: 1 دقیقه
سوالات آزمون علوم نهم خارج از مطالب کتاب درسی نبود
سوالات آزمون علوم نهم خارج از مطالب کتاب درسی نبود

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش درباره دشواری سوالات امتحانات هماهنگ کشوری درس علوم گفت: هدف آزمون‌های هماهنگ دوره ابتدایی و متوسطه اول، تثبیت ارزشیابی مبتنی بر اهداف برنامه درسی و تشخیص حد تسلط دانش‌آموزان در کسب شایستگی‌هاست.

محسن زارعی در پاسخ به این پرسش که معلمان علوم پایه نهم می‌گویند، نمونه سوالات برای آشنایی آنها با شیوه طراحی سوالات در اختیارشان قرار نگرفته بود، گفت: طراحی سوالات در چارچوب کتاب درسی صورت گرفته و دوره آموزشی آشنایی با آزمون‌های عملکردی برای همکاران گرامی گروه‌ها و راهبران آموزشی برگزار شده است.

وی ادامه داد: معلمان در سراسر کشور مبتنی بر اهداف برنامه درسی و محتوای کتاب  بدنبال ارتقاء شایستگی دانش‌آموزان هستند که ارزشیابی آزمون عملکردی برای تشخیص میزان دستیابی دانش‌آموزان به شایستگی‌ها از ضروریات تحقق اهداف برنامه درسی است که متأسفانه سال‌ها به فراموشی سپرده شده بود.

شناسه خبر: 16669644
مرتضی شاهدی فر مدیر مسئول و صاحب امتیاز پایگاه سهند خبر