واردات خودرو جان گرفت؛ اما وضعیت خدمات پس از فروش خودروهای خارجی نامعلوم است
در هفتههای اخیر طبق آییننامه واردات در سال جدید، حدود 90 هزار دستگاه خودروی وارداتی به کشور خواهد آمد؛ روندی که تأثیر مثبت روی بازار خواهد داشت. در میان این شرکتها تکلیف اسمهای بزرگ و معروف مشخص است؛ شرکتهایی مانند کرمانموتور، بهمنموتور، ایرانخودرو و سایپا که حداقل تا حدودی مصرفکنندگان و خریداران خودروهای وارداتی، خیالشان از خدمات پس از فروش این خودروها راحت است. اما اسامی شرکتهای تازهتأسیس هم در این لیست وجود دارد که تکلیف نمایندگیهای خدمات پس از فروش آنها مشخص نیست؛ شرکتهایی که فقط یک دفتر و شماره تلفن دارند و مشخص نیست قرار است وقتی این خودروها خراب شد دقیقاً چگونه به وظایف خدمات پس از فروش خود عمل کنند. واقعیت این است وقتی تعداد واردکنندگان خودرو را بررسی میکنیم با اسامیای روبهرو میشویم که شرکت به طور مثال فقط چند ده دستگاه خودرو وارد کرده است و خودش را ملزم به انجام خدمات پس از فروش نمیداند. در این میان وزارت صمت به وظیفه خود که باز کردن مجدد واردات خودرو، افزایش واردات خودرو و تخصیص ارز بوده عمل کرده است حالا باید دید شرکتهایی که مسئولیت واردات را برعهده گرفتهاند قرار است چگونه از پس این مسئولیت برآیند؟!
به گزارش سهندخبر به نقل از خبرفوری،
در هفتههای اخیر طبق آییننامه واردات در سال جدید، حدود 90 هزار دستگاه خودروی وارداتی به کشور خواهد آمد؛ روندی که تأثیر مثبت روی بازار خواهد داشت.
در میان این شرکتها تکلیف اسمهای بزرگ و معروف مشخص است؛ شرکتهایی مانند کرمانموتور، بهمنموتور، ایرانخودرو و سایپا که حداقل تا حدودی مصرفکنندگان و خریداران خودروهای وارداتی، خیالشان از خدمات پس از فروش این خودروها راحت است. اما اسامی شرکتهای تازهتأسیس هم در این لیست وجود دارد که تکلیف نمایندگیهای خدمات پس از فروش آنها مشخص نیست؛ شرکتهایی که فقط یک دفتر و شماره تلفن دارند و مشخص نیست قرار است وقتی این خودروها خراب شد دقیقاً چگونه به وظایف خدمات پس از فروش خود عمل کنند.
واقعیت این است وقتی تعداد واردکنندگان خودرو را بررسی میکنیم با اسامیای روبهرو میشویم که شرکت به طور مثال فقط چند ده دستگاه خودرو وارد کرده است و خودش را ملزم به انجام خدمات پس از فروش نمیداند. در این میان وزارت صمت به وظیفه خود که باز کردن مجدد واردات خودرو، افزایش واردات خودرو و تخصیص ارز بوده عمل کرده است حالا باید دید شرکتهایی که مسئولیت واردات را برعهده گرفتهاند قرار است چگونه از پس این مسئولیت برآیند؟!


