چرا دولت باید به واگذاری «مدیریت» سایپا به جای «مالکیت» آن فکر کند؟
نخستین صحبتها درباره خصوصیسازی سایپا (شرکتی که امسال شصتمین سالروز خود را جشن میگیرد) از سال ۱۳۸۷ آغاز شد. حدود سی سال قبل از آن را سایپا در مدیریتی کاملا دولتی گذرانده بود؛ برخلاف پیش از انقلاب که با شراکت سیتروئن فرانسه در ایران بنا نهاده شده بود. اما بحث خصوصیسازی در سایپا در یکی دو سال اخیر بیش از پیش داغ شده است. در آخرین اظهارنظر رسمی در این زمینه، رئیس سازمان خصوصیسازی، ۳۰ مرداد گفته بود: «خوشبختانه برای آزادسازی سهام شرکت سایپا تصمیماتی در دولت گرفته شده که منتظر ابلاغ آن هستیم و امیدواریم خیلی سریع بتوانیم مشکلات حقوقی را رفع کنیم. به محض اینکه مصوبه واگذاری به ما ابلاغ شود فرایند آزادسازی سهام سایپا و سپس برنامهریزی برای واگذاری انجام میشود...در اولین جلسه هیئت واگذاری، قیمت پایه و شرایط واگذاری را بررسی میکنیم. انشاالله اگر بتوانیم در فاصله دو هفته آینده این اقدامات را انجام و موانع را مرتفع کنیم حتما این کار را در دو هفته آینده انجام خواهیم داد.»
به گزارش سهندخبر به نقل از خبرفوری،
نخستین صحبتها درباره خصوصیسازی سایپا (شرکتی که امسال شصتمین سالروز خود را جشن میگیرد) از سال ۱۳۸۷ آغاز شد. حدود سی سال قبل از آن را سایپا در مدیریتی کاملا دولتی گذرانده بود؛ برخلاف پیش از انقلاب که با شراکت سیتروئن فرانسه در ایران بنا نهاده شده بود. اما بحث خصوصیسازی در سایپا در یکی دو سال اخیر بیش از پیش داغ شده است.
در آخرین اظهارنظر رسمی در این زمینه، رئیس سازمان خصوصیسازی، ۳۰ مرداد گفته بود:
«خوشبختانه برای آزادسازی سهام شرکت سایپا تصمیماتی در دولت گرفته شده که منتظر ابلاغ آن هستیم و امیدواریم خیلی سریع بتوانیم مشکلات حقوقی را رفع کنیم. به محض اینکه مصوبه واگذاری به ما ابلاغ شود فرایند آزادسازی سهام سایپا و سپس برنامهریزی برای واگذاری انجام میشود...در اولین جلسه هیئت واگذاری، قیمت پایه و شرایط واگذاری را بررسی میکنیم. انشاالله اگر بتوانیم در فاصله دو هفته آینده این اقدامات را انجام و موانع را مرتفع کنیم حتما این کار را در دو هفته آینده انجام خواهیم داد.»


